Frequently Asked Question

Ik krijg de melding “Registratie bij provider mislukt”
Last Updated about a month ago

De registratie van uw draadloze toestel is van essentieel belang om gebruik te kunnen maken van uw telefonie.
Heeft het toestel wel gewerkt en werkt deze plotseling niet meer voer dan de onderstaande stappen uit

De oplossing

Stap 1

Controleer allereerst of uw computer een werkende internetverbinding heeft.
Indien dat niet het geval is, dan kan het zijn dat u een internet storing heeft. U kunt dan het beste contact opnemen met de technische afdeling van Computim.

Heeft u een netwerkbeheerder? Dan is het verstandig om deze ook te raadplegen.

Stap 2

Indien uw PC is voorzien van internet, dan raden wij u aan om het toestel te herstarten. Haal hiervoor de stroom af van het toestel, wacht minimaal 10 seconden en sluit vervolgens het toestel weer aan. Alternatief kunt u natuurlijk ook de stroomstekker uit het stopcontact halen.

Let op! Om uw Gigaset handset opnieuw te laten registreren dient u het basisstation opnieuw op te starten. Aan de achterkant van het basisstation kunt u de stroomkabel vinden. Verwijder deze minimaal voor 10 seconden en sluit deze dan vervolgens weer aan.

Stap 3

Indien u de melding “Registratie bij provider mislukt” blijft behouden. Herstart dan uw modem door de stroom er af te halen (minimaal 20 seconden).
Indien u niet weet waar het modem staat, raadpleeg dan onze technische dienst of uw netwerkbeheerder.

Stap 4

Mislukt de registratie nog steeds en heeft u geen internetverbinding van Computim?
Dan kan het zo zijn dat uw modem de registratie blokkeert. Zie dan het artikel ‘Welke poorten moeten er opengezet worden voor VoIP telefonie?‘ voor meer informatie.

Loading ...